Alla inlägg under juli 2016

Av Nox Bubonem - 7 juli 2016 10:59

Ja jag har inte alls glömt bort bloggen. Men det har varit ganska lugnt en tid nu, jag och Hyacint delar ju inte längre rum och det är skönt men hon är fortfarande irriterad över att jag inte utför mina arbetsuppgifter så som hon tror att jag gör, det finns ett visst kontrollbehov där.

I Gruvan i övrigt händer det saker hela tiden, just nu har ett möte avslutats i cirkusdirektörens rum. Förutom cirkusprinsessan har två personer deltagit, en elefantskötare och en elefant! Det är med dessa två som hela vår lilla stad blir sysselsatta. Man matar elefanten i ena änden och någon får ta rätt på skiten i den andra änden.

Nyckelpersoner i cirkusen verkar söka sig efter andra sysselsättningar, vi får väl se vad som händer, det behöver ju finnas erfarna medarbetare som vet hur en cirkus ska skötas egentligen.

Ha nu en skön sommar därute

Ovido - Quiz & Flashcards