Alla inlägg under november 2015

Av Nox Bubonem - 29 november 2015 11:49

ibland får man ju tycka liiiite synd om sig själv. Det brukar jag göra när reklamen för postorder kör igång före jul och nyår med "finaste klänningarna till helgernas alla fester" VILKA FESTER? En singelkvinna på 50 år blir inte bjuden på fester vid jul och nyår, då ska man vara i par. Det är säkrast så. Därför brukar jag ha både Nobelmiddag, glöggfest, mellandagsfest och nyårsfest för vänner och bekanta oavsett om de är i par, gamla eller unga, med eller utan barn. Det behöver inte vara så märkvärdigt, klä upp sig lite, städa, tända ljus och bjuda på något stort eller smått. Spelar ingen roll. Då kan ju alla faktiskt få använda sina fina kläder.

nåja denna helg har varit fylld av festligheter, så många att det faktiskt krockat men det gör inget för jag har träffat människor som gör mig glad, som delar med sig av sin glädje, som älskar och känner och som är helt underbara. jag önskar att  alla människor kunde få uppleva samma sak.

Av Nox Bubonem - 26 november 2015 22:47

lyssnade på en klok föreläsare idag, sånt gillar jag. Det får vara nog med flummiga fel-good-föreläsare. Den här pratade om att ta ansvar för sitt liv, att göra rätt på rätt sätt. Inte på andras sätt utan på ditt eget sätt.  Nöjd blev jag i alla fall. Jag som gillar ordning och reda, det börjar ju alltid med mig själv.

Av Nox Bubonem - 25 november 2015 17:35

Hemkommen från jobb och middag med yngste sonen, fixar till lite snyggt i min egenbyggda vinhylla i köket, den fick belysning bakom. Känner att det kan bli en skön kväll med avkoppling. lugnet och stillheten har infunnit sig och syster kommer snart på besök. En alldeles vanlig onsdag mitt i veckan. Får se om det kommer något trevligt telefonsamtal ikväll 

Av Nox Bubonem - 25 november 2015 08:54

Hoppsan, jag glömde visst att anmäla mig till seminariet idag också, så synd då. Kollegorna ger sig iväg nu och jag får jobba i lugn och ro   Fast jag måste ju göra min plikt i morgon istället men då har jag hunnit jobba undan en hel del eftersom det är så rofyllt på jobbet när alla är borta. Jag behöver inte komma till seminariet med andan i halsen och i sista sekunden, inte heller behöver jag sitta och fundera över vad jag inte hunnit göra utan kan lyssna och ta till mig informationen som föreläsaren ger. Bra strategi tror jag. Jag gillar ju inte "feel-good"-föreläsningar, de tenderar till att gå ut på samma sak vem som än föreläser. Det budskap de vill förmedla är ju att "ta hand om dig själv, lyssna på din kropp och var snäll med andra, snacka inte skit för det mår du inte bra av" Japp, nu fick ni veta det, helt gratis då.

Av Nox Bubonem - 25 november 2015 07:34

nattugglan har fått ändra sina vanor men vad gör man inte för sina barn. Sonen börjar kl 06.30 och behöver skjuts nu när det inte längre är cykelväder, resultatet är att jag är lite trött 

Av Nox Bubonem - 24 november 2015 10:56

  Efter en skön natts sömn och uppe före solen (ganska enkelt här i norrland vid den här tiden på året) så känner jag mig redo att anta dagens utmaningar. Det blir en spännande dag och många frågor att hantera innan dagen är slut.

Av Nox Bubonem - 23 november 2015 08:57

Brrrr kall morgon -13 visade termometern vid 7-tiden. Jag saknar dock snön. I Skåne har det tydligen fallit en hel del snö medan det här i norrland bara är lite frost på marken.

Gruvan var ljus och vacker i morse när jag kom hit, larm som piper och gör medarbetare helt galna, kallt i huset då värmen sänks under helgen men det kändes riktigt bra en måndagmorgon. Ha nu alla en bra och skön dag.

Av Nox Bubonem - 22 november 2015 22:33

tjurskallig som jag är av naturen så ger jag sällan upp. Bara när någon bevisar att jag har fel kan jag backa. Mina hus- och källarnycklar har varit borta en månad, jag vet när jag använde dem sist och de brukar vara på två ställen när jag inte låser upp dörren, antingen i min väska eller i facket mellan sätena i bilen. Nu har de varit som uppslukade av jorden. De fanns ingenstans. Resultatet har blivit ett välstädat hus och bil. Idag tog jag en titt i bilen igen och där var de. De hängde i en spiral under passagerarsätet. Jag har haft ut mattorna och dammsugit bilen för två veckor sedan men upptäckte inga nycklar. Nu kan det bli både advent och jul eftersom källarnycklarna också sitter på samma knippa.  

Ovido - Quiz & Flashcards