Alla inlägg under december 2015

Av Nox Bubonem - 29 december 2015 12:54

Gruvan är lugn och behandlig den här veckan men helt plötsligt dök fru Hyacint Bucket upp och störde min ordning. Tur hon försvann lite snabbt.

Hade ett mycket bra samtal med en av kollegorna som inte tycker att jobbet är allt för roligt efter förr-förra veckans ras i Gruvan. Raset som troligen innebär att en av våra toppenmedarbetare försvinner från Gruvan, tyvärr.

Solen skiner idag i alla fall, kallt och frostigt ute, ingen snö ännu. Väntar och längtar efter snö nu

Av Nox Bubonem - 28 december 2015 13:05

Den här dagen snurrar på i hög hastighet, jag som trodde den skulle bli lugn och sävlig.

Ja så är det bara att lägga i nästa växel och avverka sista stäckan innan målgång nä hemgång ju

Av Nox Bubonem - 27 december 2015 23:34

Kvällen övergår snart i natt och det är den bästa tiden på dygnet. När lugnet lägger sig över världen. Arbetsdag imorgon, känns lite tråkigt, hade gärna varit ledig en vecka till. Tror inte det blir hela arbetsdagar. Sonen kom hem från kompisar under eftermiddagen, han hade haft det bra. Förmodligen bättre än han skulle haft hos sin far så jag får väl vara nöjd.

Av Nox Bubonem - 27 december 2015 13:32

Ja så är det sista lediga dagen denna julhelg. känns både och att gå till jobbet imorgon.

Hade en kul dejt igår. Kvällen gick så fort och snart var klockan 02.30 utan en gäspning.

Av Nox Bubonem - 26 december 2015 09:32

Tystnaden ligger som en bomullstuss i huset. Sonen gör ju inte så mycket väsen av sig även om han sover just nu. Hans far förstod inte alls vinken i torsdags om att jag tycker att de borde tillbringa lite tid tillsammans. Så han får vara hos kompisar ikväll istället.

Av Nox Bubonem - 25 december 2015 12:46

Juldagen bjuder på en solig och blåsig dag. Ska ge mig iväg ut med jycken. All snö försvann igår så nu är det lika grått igen. Julaftonskvällen var så skön. Lugnt och fridfullt, tittade på filmen Tomten är far till alla barnen, liknande julaftnar har jag varit med om och jag vill inte ha dem tillbaka trots att jag gillar mina släktingar.

Av Nox Bubonem - 24 december 2015 13:06

En riktigt God jul till alla er i bloggen. Min jul blir så fin som jag gör den till, den bästa av många alltså?

Av Nox Bubonem - 23 december 2015 02:09

Äntligen lite snö. Nattugglan bytte jaktmarker och hittade en hane

Ovido - Quiz & Flashcards