Alla inlägg den 22 november 2015

Av Nox Bubonem - 22 november 2015 22:33

tjurskallig som jag är av naturen så ger jag sällan upp. Bara när någon bevisar att jag har fel kan jag backa. Mina hus- och källarnycklar har varit borta en månad, jag vet när jag använde dem sist och de brukar vara på två ställen när jag inte låser upp dörren, antingen i min väska eller i facket mellan sätena i bilen. Nu har de varit som uppslukade av jorden. De fanns ingenstans. Resultatet har blivit ett välstädat hus och bil. Idag tog jag en titt i bilen igen och där var de. De hängde i en spiral under passagerarsätet. Jag har haft ut mattorna och dammsugit bilen för två veckor sedan men upptäckte inga nycklar. Nu kan det bli både advent och jul eftersom källarnycklarna också sitter på samma knippa.  

Av Nox Bubonem - 22 november 2015 21:28

ja det luktar lite bränt i huset. Det låg något på botten av ugnen. Troligen skvimpade jag över när jag tog ut en form ur ugnen häromdagen. inte så mysigt att vädra hela huset när det är -9 grader ute men tvärdrag funkar ganska bra. Så fick jag en anledning att städa ugnen. 

Det blev en underbar förmiddag i skogen, det blåste inte där i alla fall Så vi höll oss i skogen så mycket som möjligt. Plockade lite tallris och enris, blir fint att adventspynta entrén med det.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards