Alla inlägg den 29 februari 2016

Av Nox Bubonem - 29 februari 2016 13:05

Som tidigare sagt har vi i det här landet möjlighet att själva välja hur vi vill leva våra liv, ja vissa begränsningar finns det ju men i stort kan vi välja. Vi kan välja vart vi vill bo, med vem vi vill leva, om vi vill motionera eller bara slappa i soffan, om vi vill äta pasta eller potatis. Vi har också möjlighet att välja bort en del saker i våra liv, välja bort sånt som inte bara påverkar oss själva utan även familj, kollegor och vänner, jag tänker då närmast på överkonsumtion av alkohol. Jo man kan välja bort och då är det bortvalt, det finns nog ingen eller i alla fall ytterst få som klarar av att gå från en överkonsumtion till en "normalkonsumtion". Det kan tyckas att det är lätt för mig att säga och det. Idag får nog en duktig person lämna sitt jobb för evigt p.g.a överkonsumtion. Duktig när personen är nykter och osynlig (för det mesta) när personen är onykter

Av Nox Bubonem - 29 februari 2016 07:59

Tjolahopp så var helgen över. Fylld av festligheter och besök.

Jag måste göra något åt mitt fantastiskt dåliga omdöme, nu blir det till att MYCKET hårt granska de grodor och paddor som kommer i min väg. Det här var det yttersta bottennappet. Nu kan det väl bara vända.

Ovido - Quiz & Flashcards