Alla inlägg under december 2015

Av Nox Bubonem - 5 december 2015 09:18

varit ut med hunden, hämtat kaffe och krypit tillbaka ner i sängen. Lite mys måste man ju ha en lördagmorgon. Jag tog ledigt igår, var lite trött efter  utflykten till kungliga huvudstaden. Det blev en massa resande för några timmars utbildning. 


Av Nox Bubonem - 2 december 2015 14:43

Det är nåt lurt med det här...........

Av Nox Bubonem - 2 december 2015 13:17

Lokaltidningen skriver om en färgglad trädgårdstomte som blivit stulen. Har dom inget att skriva om?

  Kan hända att tomten valt att byta bransch över julen eller helt enkelt ha anslutit sig till Trädgårdstomtarnas befrielsefront, de var aktiva under första halvan av 2000 i och runt Värmland. Det försvann viss över 100 st trädgårdstomar ett år.

Hur kan nån ens vilja stjäla en trädgårdstomte????  

Av Nox Bubonem - 2 december 2015 10:12

Ibland så byter nattugglan skepnad och blir den som sparkar upp tuppen så att han kan väcka alla andra. Tisdagar och onsdagar är sådana dagar eftersom jag lovat yngste arvingen att skjutsa honom till jobbet dessa dagar under vintern. Då är nattugglan trött redan kl 22.00, orkar knappt sitta upprätt och törs inte lägga mig på soffan för då är det kört. Det som är positivt är att jag kan fylla ut morgontiden med en lång härlig promenad när ingen annan är ute.

Av Nox Bubonem - 1 december 2015 07:16

Igår så bröt tonåringens far tystnaden efter 6 veckor. Han har inte hört av sig till mig och inte heller till sin yngste son. De bråkade för en tid sedan och båda yttrade väl en del saker om varandra och sen har det varit dödstyst. Han bor två kvarter ifrån oss, så det är ju inte långt precis. Han ringde och frågade hur det var med hans son, som inte hört av sig på så lång tid. Min fråga till honom blev om han hade hört av sig då? Nä sonen svarar ju ändå inte. Det kan ju bero på att han har en telefon som inte går att prata i utan bara skicka meddelanden. I vilket fall som helst så undrade han hur länge sonen skulle vara sur? Av mig fick han bara svaret - Vem är vuxen i er relation?  

Som förälder till halvstora barn har man ett lika stort ansvar att faktiskt vara vuxen som när barnen var små, man kan inte lägga det ansvaret på den unge själv, att upprätthålla goda relationer med sina föräldrar.

Ovido - Quiz & Flashcards