Alla inlägg under december 2015

Av Nox Bubonem - 13 december 2015 01:31

Hade en riktigt trevlig dejt med en otroligt trevlig och mysig man idag. Hoppas på fortsättning där. Fick t.o.m en puss när jag skulle åka hem. Jag kan inte förstå varför jag faller för långa robusta män när jag är så kort själv. Underbart rolig kväll med bästa H och näst yngste sonen med flickvän, lite vin och ost. Vi skulle gjort julgodis men vi hann inte. Härlig dag och kväll i alla fall.

Av Nox Bubonem - 10 december 2015 14:24

Ja back in business. Full fart framåt. Nu ska här dejtas så det ryker om det.  

Gårdagskvällen skulle ägnas åt städning innan fredagsbesöket kommer, de ska ju stanna över så det blir en omfattande städning, fick börja under lunchen idag istället och det är en hel del som ska göras.

Jaha och vem dammsugade igårkväll då? Inte jag i alla fall!   

Hade riktig skojigt vid chatten så vi har bestämt oss för att träffas. Helt förbehållslöst och utan förväntningar. Kan kanske bli bra men det har jag ju sagt förut.


Av Nox Bubonem - 8 december 2015 13:49

Tidig morgon blev det idag igen, sonen fick skjuts till jobbet och jag tog en isig promenad. Kände mig som någon klantskalle i Disney on ice. Eller snögubben i Frost när han tappar sin näsa moroten på isen.  

Lunch med bästa underbara kollegorna, alltid kul med lite skratt från trevliga människor  Så vi bokade en lördag-koka-julgodis-med glögg-kväll. Det kändes riktigt kul att få göra godis tillsamman med någon.

Av Nox Bubonem - 7 december 2015 09:07

Kärleken har lyst med sin frånvaro även denna helg. Avbokade en träff då jag inte riktigt kände att personen ifråga var riktigt ärlig i sitt uppsåt.

 Jag fortsätter väl som förut med att bara finnas

Av Nox Bubonem - 7 december 2015 09:03

Så var jag åter till Gruvan. Här var det mörkt och nedsläckt men..... jag ser ett litet ljus på ett skrivbord - ja det är ju inte så att det inte är tomt här, bara mörkt och inga tända lampor. Det verkar seriöst för våra besökare. Nåja nu ska jag väl inte reta upp mig på det, men det är ju måndagmorgon och jag vill ha helg igen nu på en gång.

Helgen den förflöt i stilla lunk. Pepparkakorna blev bakade igårkväll och det blev jättebra. Jag gjorde bara en halv deg så att jag skulle slippa stå och kavla hela natten.

Av Nox Bubonem - 6 december 2015 12:48

Det var alldeles för mycket folk ute i skogen idag, beror väl på det fina vädret. Det första vi stötte på var en liten hund som hade fullt drev i panik, förmodligen visste inte hunden vad den gjorde utan sprang mest bara runt och tokskällde. När vi sedan 40 minuter senare går hemåt kommer en orolig matte och letar sin lilla gulleplutt. Människor som idag promenerar i terrängen och som inte kollade av vädret innan kan bli överraskade av all is som finns på stigarna i skogen. mötte två damer i gymnastikskor, inga broddar, som vinglade runt på en skogsbilväg. De skulle väl plocka lite ris eller nåt. Vi var hemma på säker färdväg med ett par vingslag

Av Nox Bubonem - 6 december 2015 02:19

Nu ska nattugglan säga godnatt för det är verkligen mitt i natten

Av Nox Bubonem - 5 december 2015 09:26

Kärleken den lyser med sin frånvaro, som vanligt.

Ovido - Quiz & Flashcards